nakkesmerter

Nakkesmerter

Hvad du kan gøre ved nakkesmerter?

Figur 1. Bøj hovedet fremad. Lav et fingertryk med tommelfingeren. Udfør fingertrykkene med maksimalt 2 cm afstand. Udfør fingertryk op og ned langs musklen 4-5 gange. Skift hånd og gentag på den anden side.
Figur 2. Du kan trykke samtidigt med begge tommelfingre på begge sider. Fortsæt med at udøve tryk på de punkter, der er mest spændte. Tryk så intenst som du kan tåle.
Figur 3. Tag en dyb indånding og vip hovedet tilbage. Hold denne stilling et stykke tid for at afbalancere stillingen som du havde før.

Figur 4. Sid på gulvet med korslagte ben. Hold knæene pegende opad. Sæt håndfladerne sammen og skub hovedet langsomt tilbage med tommelfingrene og tag samtidig en dyb indånding.
Drej hovedet tilbage til startpositionen og skub igen, mens du drejer hovedet mod højre. Gentag denne øvelse 3 gange til hver side.

Figur 5. Stå eller sid med ret ryg. Drej hovedet langsomt til venstre uden at bevæge skuldrene. Drej langsomt hovedet videre i samme retning, mens du tager en dyb indånding. Hold stillingen i ca. 1 minut. Udånd mens du drejer hovedet tilbage til udgangspositionen. Gentag denne bevægelse 5 gange til begge sider.

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *