frossen skulder

Frossen skulder

Frossen skulder

At være så uheldig at få en frossen skulder, er en meget ubehagelig tilstand.

En fysiurgisk massage kan løsne op og lindre for nogle af de smerter man oplever med en frossen skulder. Derfor har vi også specialiseret os i netop at behandle det man kalder for ”frossen skulder”.

Kort sagt er en frossen skulder led kapslen bliver mindre.

Det betyder at bindevævskapslen trækker sig sammen. Dette har den konsekvens, at man får mindre bevægelighed i armen.

Hvad er symptomerne på en frossen skulder?

Der er visse symptomer du skal holde øje med, og hvis du opfylder nogle af nedenstående punkter, så døjer du højest sandsynligt med frossen skulder:

  • Hvis du oplever du ikke har samme styre i din skulder
  • Hvis du oplever vedvarende smerte i skulder
  • Hvis du har smerte når du løfter din arm
  • Hvis du oplever du har problemer med at få armen helt rundt i skulderleddet
  • Hvis du vågner med smerte i armen, eller smerte når du sover
  • Hvis du oplever smerter i skulderen og jag

Sådan hjælper massage på din kolde skulder

En god omgang massage kan hjælpe, når du har en kold skulder. En god massage har masser af fordele, når den kolde skulder skal behandles. Når du får en fysiurgisk massage, vil du oftest opleve, at dine muskler vil slappe af i de områder der bliver masseret. Det gør at du forebygger at der opstår evt. betændelse, som ellers ville forårsage hævelse og derefter smerte.

En effektiv massagebehandling kan optimere blodgennemstrømningen til dine muskler og væv, og dette har masser af positive effekter. Dette har masser af gode virkninger, da det giver flere næringsstoffer og frisk, iltrigt blod.

Hvordan kan man træne med en frossen skulder?

Efter du har fået behandling, går der let et år før du kan begynde at træne din skulder. En af de træningsformer der er effektiv efter en frossen skulder, er yoga.

Fordelen ved yoga er, at når man træner, giver det den mulighed for at på en skånsom måde kan strække, aflaste, og langsomt gøre skulderen stærkere. Det er dog vigtigt at du er meget skånsom når du starter med at træne din skulder. Men når din skulder langsomt bliver stærkere, kan du langsomt putte mere udfordringer på din træningsplan. Det er dog stadig meget vigtigt, at du er opmærksom på, at de øvelser du laver, ikke gør ondt. Hvis du oplever smerter, skal du straks stoppe øvelsen.

Sådan kan du forebygge en frossen skulder

Der er flere måder hvorpå, man kan forebygge en frossen skulder. Det vigtigste du kan gøre for at forebygge er, at du holder dit skulderled i fuld bevægelse. Mange er bange for at bruge skulderen, men der er vigtigt at bruge skulderen, og dermed styrke den.

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *